Kanye West adidas skoTøj og Mode 

Kanye West’s samarbejde med Adidas

Dette indlæg indeholder betalt annoncering og promovering af produkter.

Det er næppe gået de flestes næser forbi, at Kanye West tilbage i 2015 startede et samarbejde med Adidas. De færreste er dog klar over, han tidligere har haft lignende samarbejder, eller collaborations som det også er kaldt, med andre sko virksomheder. Kanye har både haft aftaler med Nike, Louis Vuitton og Reebok. Så han er bestemt ikke urutineret, når det kommer til den del af modeverdenen.

Selvom han har haft collaborations med en helt række kendte virksomheder, så er det hans sko-samarbejde med Adidas, der har været den største succes. Den første sko begyndte, at figurere rundt omkring på internettet under navnet Yeezy Boost 750, tilbage i 2015. Den ramte de første butikker i februar 2015, i meget små mængder. Det var praktisk talt næsten umuligt, at få fingre i et par. Nogle måneder efter udkom den i andre farvekombinationer, hvilke også var ekstrem limiteret.

Succesen fortsætter

Efter succesen med Yeezy Boost 750, kom en Yeezy Boost 350, som skulle være opfølgeren. En lidt mindre og lidt mere reguler sneaker, den blev kaldt Turtle Dove. Den anses for at være den mest eftertragtede, af alle Kanye West sneakers fra Adidas. Men selvom det regnes for at være den mest eftertragtede, så er den næste model i rækken, uden tvivl den mest kendte. SPLY-350 er den næste model der kom til verden, som er en videreudvikling på Yeezy Boost 350 modellen. Det er den velkendte sål og den orange stribe på siden, der gjorde SPLY-350 nem, at genkende i bybilledet. Den kom i 3 nye farvevarianter senere samme år. Det var den første sko fra Kanye og Adidas’ samarbejder, der udkom i så store mængder. Ifølge Kanye selv, var tanken at flere skulle have chance for at få fingre i et par. Mange har dog en teori om, at Adidas bevidst forsøgte, at holde produktionen nede, for at fastholde den hype der var omkring skoene.

I 2017 udkom SPLY-350V2, som var den første af skoene, der for alvor udkom i større mængder. Det var nu i højere grad end tidligere muligt, at få fingre i et par. Det krævede stadig man lå i kø, eller vandt de såkaldte “raffles” som skobutikker tilbød man kunne tilmelde sig, hvor man kunne vinde muligheden for at købe et par.

Vi må se hvad fremtiden bringer

Man kan ikke se bort fra, at Kanye West’s collaboration med Adidas, har været med til at sætte tonen for, hvordan markedet for sneakers ser ud i dag. Men det er et stykke tid siden, man har set eller hørt noget nyt fra samarbejdet. Det forventes dog, at man snart vil se noget nyt. Mange spår fashion week i New York, kunne være stedet vi fik et glimt, af nogle nye modeller.

Related posts